fredag 29 februari 2008

Väggen

Ni vet när seriefigurer springer i motvind och vinden är så stark att de bara står stilla och inte kommer framåt? Så var det att cykla hem från skolan idag. Fruktansvärt stark vind som bytte mellan att komma fram i från eller från vänster. Antingen stod cykeln helt stilla eller så kom man sakta sakta framåt trots att man tog i för allt vad man var värd. Sen bytte den plötsligt riktning (ja vind gör ju det ibland) och höll på att knuffa av en av cykeln. Jo just jag, det REGNADE oxå. Kändes som spik mot ansiktet. Som den svennebanan man är hade jag iaf tagit med mej mössa som jag tacksamt drog ner till näsan.. Dessutom var klockan 18.15 på en fredag och jag hade inte kommit hem från skolan än, var är det slappa utbytesstudentlivet??? Gissa om mina gruppmedlemmar såg frågande ut när jag sa att grupparbete på söndag var problematiskt eftersom det är vasaloppet på webben och jag bara måste kolla på dårar i trikåer som åker skidor i 9 mil..

Väl hemma så låg det ett alldeles underbart vykort i brevlåddan så cykelfärden glömdes genast bort, tack sötnosar!!!

Ja just ja.. Har ju glömt bort att skriva att Brad Pitt kanske ska komma till TU Delft och prata om sitt arkitekturprojekt. Gissa vem ska sitta på front row med en dräggelsträng i mungipan...Me me me!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

öh du välkommen till linkebodacykelväder! btw about that fucking braddilipitti..watch out!

Anonym sa...

Man kanske ska boka in en resa till vindarnas land samtidigt som Braddan är där nere, så kan jag slå två flygor i en smäll! Bästa kompisen och pojkvännen på samma ställe, pärrfa! ;)