torsdag 1 mars 2007

Halleluljamoment!

Helt underbart skönt att vara hemma före klockan 18 åtminstone en dag den här veckan.. Det var så länge sen jag skrev nåt så jag har nästan men bara nästan glömt hur man gör. Har lite beslutsångest över var jag ska börja. Men jag tror att denna post får börja med ett stycke bitterhet över detta helvete till företag, statens järnvägar. De förpestar mitt och säkert många andras ljuva pendlarliv =) Nu har de hittat på att de ska ta bort biljetterna utan sittplats på resor som är över 10 mil. Jiha, för det finns ju så många biljetter på fredagarna runt 17-tiden, det är ju överflöd liksom. Eller inte alls. Så nu blir det till att ta bussen eller vara väldigt välplanerad, vilket jag ju inte är... Men det kunde ha varit värre punkt slut

I lördags var det en till i raden av alla födelsedagsfester. God tårta var det, kan det bero på att han som bakat den kallas bitchen? Vet int. Johans karaokesjungande till Bumbibjörnarna var inte heller så galet.. Riktiga män gillar att göra saker tillsammans har jag hört, bevis nedan.Vi hamnade 2 tårtbitar tyngre och några insnoningar i vitt band senare på Flamman. Roligast på hela kvällen var promenaden hem och nattmackan när fredrik bjöd mej och crille på vacker skönsång á la The Kristet Utseende. Det ni. Det är kärlek. Haha.

Även söndagen gick i ätagräddes-tecken. Kladdkaka och forzapremiär. En riktigt myssöndag förutom en tvåtimmarsförklaring av matlabkod. Men jag klarade redovisningen! Wiii!
Måndag 26 februari var den bästa måndagen på mycket länge. Jag och frugan åkte till fisen i uppsala för att inviga subway. Det vill säga vi skulle återuppleva gamla nya zeeland-minnen och äta goa mackor. Det var gott men självklart inte lika gott som på nz. Förklaringen tror vi ligger i att vår kost under fyra veckor på nz mestadels bestod av spaghetti, tomatsås, burkmajs och gelemaskar... En subwaymacka då var alltså en riktigt höjdare. Efter mackan spatserade vi mot fisens residens med sikte på att baka chokladkaka och på vägen mötte vi mycket lång lillebror som hängde på. På bilden visar lillebror och fisen upp sina bästa miner =)
Väldigt trevligt var det iaf och som vanligt så tänkte jag, varför gör man inte sånt här oftare? Det får man nog aldrig nåt svar på.

Nu ska jag gå och kolla om min fruga har kommit hem än..
Tentaperiod here I come!!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åhh.. med sådär glada miner så önskar jag att jag hade tagit semester i måndags! Och visst känner man sig nöjd när man får den berömda tummen ur.. ja? *hihi* När ska vi boka biljetter till Salem förresten? :) Ha en mysig helg snuttan!! Pussar

Anonym sa...

Hej pluttis! Vad händer där hemma egentligen? Jag vill ha fler uppdateringar! Hur gick det på tentan? Eller lycka till om du inte skrivit den/dem än. :) PUSSAR I MILJONER*