måndag 19 mars 2007

Fanihelvetesjävlaskitoxå, det snöar.

När det äntligen fanns lite hopp om vår, blommor, varm luft, torr mark och vårkänslor så börjar det snöa!? Vad är meningen? Att göra livet surt för vårtörstande människor i behov av värme och ljus? Elakt tycker jag.

I fredags hittade jag en kär gammal cdskiva som jag fick när jag var i england av ingen mindre än fröken fis från uppsala. Denna fantastiska utgåva innehåller lite sketcher, musik och andra lite småroliga saker. Featuring Jinny darling är den oxå. Så himla roligt att hitta den iaf så jag fick lov att ge fredrik lite smakprov.. En brungrön fläck på den vita mattan och några garv senare är han oxå ett fan av Nellina. Han skrattade så mycket att han spillde kaffe på min vita fina matta som jag skulle eliminera med yes vilket gjorde att den blev grön med lite ljusbruna stänk.. yippiie! Fläcktips någon?

I lördags var jag på min första, men förmodligen inte sista, brasilian jui jutzu tävling (stavas det så?). En ganska angenäm upplevelse och aldrig förr har jag sett så många pumpade biceps och pungskydd på samma ställe..=) Mitt vackra dalmål klingade högt och ljudligt över gympasalen när fredrik och crille rullade runt på mattan, man måste ju heja!! Både de och jag tog i från tårna =) Med lite Gerdkrydda på det hela blev tävlingen extra rolig:
-Emma, han sitter ju på fredriks huvud, får man göra så, det är ju äckligt, nej men fy. Ta bort honom Då. Får det verkligen gå till sådär? Å, men gör nåt då. Det är ju snuskigt! Gerd är min favorit eskilstunabo alla kategorier.

Efter tävlingen återupplevde vi skoltiden genom att gå på tekniska museet med fredriks mami och papi. Därefter blev det italiensk restaurang i gamla stan med pasta och en tryffel lika stor som en delicatoboll. Mina ögon var nog stora som delicatobollar också vid åsynen av denna skapelse och besvikelsen var stor när jag inte lyckades trycka i mej hela..illa.

På söndagen var det mysfika med min brottningschampion och jinny darling. Jag åt ännu mer choklad trots gårdagen.. Guldfiskminne. Men med lite hjälp så gick hela ned.. Nu ska jag leka med frugan, see jo läjters!

2 kommentarer:

Hanna sa...

wehi! snart får vi gå och träffa nettan....höhö men först lite tokyo! danny the one and only

FindoMindo sa...

Hello my darling! This i Nellina calling! =) JObbar på att släppa en ny platta till hösten.,.. =)
Ååå gumman vad jag saknar dig! Älskar dig så! min allra egna kossa!!!!