tisdag 30 januari 2007

Snurr

Haft en bra helg? Jomenvisst. Fredagen skulle spenderas på hemmabiografen men osynkat ljud satte stopp för den saken och det kanske var tur det eftersom jag brukar ha en tendens att somna till filmer som visas på fredagar.. "the departed" ska ju vara så bra så det kan vara en fördel att se hela, bättre lycka nästa gång!

En lite snurrig lördag och delvis söndag blev det. Snurrigt i vissas magar och huvuden på grund av intag av diverse alkoholhaltiga drycker. Födelsedagsfest för Johan hemma hos medelsvenssonbarnen Emma och Johan (enligt SCBs statistik). En ganska vanlig hederlig förfest med utspillt rödvin, brottning, en trasig skjorta och en hiskeligt blå drink. Vid halv tolv bar det av till Platå. Tyvärr hade de anammat stockholmsstilen vad gäller kösystem så det tog ca 60 underbara minuter innan vi kom in..Men det var ju bara 10 minus ute så det var inte alls kallt..
Men dansgolvet var ju lika kul som vanligt. En liten undra bara: Varför köpte jag den där sambukan?? Jag behövde den definitivt inte. Men ingen ide att ha ångest inte. Ångest är så åtti. =) Kvällen kan sammanfattas som mycket lyckad men med några inslag av otur. Bland annat en utslagen tandflisa (inte på mej och av mej) samt en bortappad garderobslapp som gjorde att vi inte var hemma förrän vid fyra..Shit happens! haha.

Seg söndag spenderades i liggande ställning i soffan. En väldigt väldigt rolig sak inträffade. Det var inte att jag fick åka tåg med sj. Inte heller att det snöade. Korven ringde! Helt underbart att höra hennes röst! Fällde jag en tår? Ja. Men det får man.


Fick en kondom i postlådan idag. Nej, det var ingen invit från någon sugen brevbärare, det var Stockholms landsting som ville informera mej om att jag blivit gammal och inte längre får gå till ungdomsmottagningen. 23+, skulle det vara någon ålder att tala om? Kondomen var av märket Kung fu, är det något för en gammal tant som jag?

Baj for nu!


Lyssna på Tiger Lou - Functions

1 kommentar:

Anonym sa...

kung fu....kanske nåt för nettan på gymme....:)