torsdag 9 oktober 2008

Morgonstund har fan ingen guld i mun(d)

Jag är så jävulskt dålig på att gå upp ur sängen. Det känns som om två gigantiska sugploppar sugits fast i mina skinkor och att jag bara måste ligga kvar å stirra upp i taket med ena benet utanför flufftäcket. Jag tänker inte på nåt, bara ligger där å tycker lite synd om mej själv.

Det knakar å brakar i köket (om inte min hurtiga sambo gått till gymmet kl 6:30 - knäppa människa). Pling i mikron, ut med lingonsylten. Exakt lika varje morgon, förutom när han är klantig å tappar nåt i diskhon. Kudden över huvudet å snaaark igen. Sova mmm. Sugploppen suger fast.

Snart kommer Majorskan med banan å kaffe. Hon har oxå morgontränat. Vilka människor man har i sitt liv. Hua.

1 kommentar:

Anonym sa...

men älskling (bred dalmålska) ...du har ju mäj (gäss ho?)