söndag 11 februari 2007

Ja må han leva..

Hur har helgen varit då? Min har i alla fall varit väldigt bra ur en slappa, sova, titta film och festa lite synpunkt..
SJs underbara regionaltåg tog mej till linköping redan på torsdag kväll denna veckan. När jag kom upp i centralhallen var den helt fullproppad med folk och diverse scenarion började genast snurra i mitt huvud, och en hel del svordomar oxå. När jag hittat ett litet kikhål som man kunde se tavlan från kunde jag läsa att samtliga tåg söderut var försenade och att ingen trafik var igång. Häpp. Va kul. Men mitt tåg lämnade stationen 10 minuter efter utsatt tid, vilket väl måste vara ett litet mirakel? Nog om det.

Fredag och födelsedagsfest hos Jonas den långe som gillar dyr juice och justin timberlake. Hans helt gigantiska säng som tar upp nästan hela lägenheten blev ett bra mingelställe och festen var superkul. Kada eller Chada, helt klart festens höjdpunkt. Brutalt ärlig tjej som kan skaka så det står härliga till, ni vet vad jag menar.. =) David blandade jättegroggar till alla som ville smaka, bålen var jättegod, musiken var hög och det blev som vanligt utgång på platå. En halvbitter vakt i dörren hånade fredrik för att han betalade in mej och undrade surt:
-Finns det tjejer som är värda sånt nu för tiden?
-Du kanske bara letar på fel ställen svarade jag och fredrik klappade honom på axlen och sa:
-Du har nog bara inte träffat den rätta ännu..
Sen gick vi lyckligt upp för trappen hand i hand. Ja visst är vi lite äckliga, vi vet. Men kul var det. Fullast för kvällen var i alla fall.. (det händer inte så ofta men när det väl händer så tar han i ordentligt)...Nä det kan jag ju inte avslöja men han har inte en gul bil i alla fall, så mycket kan jag säga.

Lördagen och söndagen bjöd på anja pärson, anja pärson, anja pärson, lite patrik järbyn och kallt väder med mycket solsken. Snyggast i helgen var helt klart Penelope Cruz tuttar i "Att återvända", jag och fredrik var bestämt överrens om den saken =) Filmen var jättebra oxå, enligt mej. Enligt medsällskapet var det "en jävla tjejfilm". Se den, se den!

Håll i hatten denna vecka börjar hemmafruarna husera i våra liv igen.. Underbart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gav filmen 3/5 pga Pänälåpäz fina behag :)

Jenny sa...

Hej!! Va skojigt! :) Lina skulle kanske också komma, vi tänkte ta en fika på stan med Mammamatilda då också.. men sprit i barnhörnan tycker jag låter som en rolig idé *haha* Never Been there, Never done that, liksom.. :) Pussar!

Lillis sa...

hähä..gillar när damen är sådär charmigt syrlig mot gubblee figur i självlysande jacka! hörde förresten *better together* med den däringa Jack Johnson...måste ju erkänna att han trollband mina hörselgångar direkt=) haräää braaa!! pussää!