måndag 19 maj 2008

Håll käften det finns rulltrappa 2.

Jag gillar Holland. Trodde jag helt ärligt att jag aldrig skulle säga när jag bott här i två veckor och tyckte att det sög totalt. Men se, saker ändras. Det är liksom lite mer "laid back" i det här landet.
När jag var liten var det alltid skämmigt att gå till bibblan med mamma för hon hade alltid glömt att lämna tillbaka böckerna i tid och fick betala. Biblotekarien snörpte sådär vackert på munnen ni vet och mamma skämdes, å jag med (men jag skämdes nog för allt). Här är det inte riktigt så, snarare ovanligt om en bok kommer tillbaka i tid och definitivt ingen snörpning på munnen. Tror väl att jag skulle skämmas fortfarande men iaf. En kompis lämnade tillbaka böcker väääldigt försenat och allt de sa var; Men är det ingen som påmint dej!?! Va konstigt. Veckan efter brann huset och alla bökerna upp men det är en annan historia. Precis som att min mamma aldrig lär sej och fortfarande får betala till Avesta bibliotek. Kanske hon borde få en keps märkt med huvudsponsor..

1 kommentar:

Anonym sa...

Väll... ... kanske är det så.. mm näh: det är så att man bry sig inte om bokar kommer in försenat. Men jag tycker inte att det är mer relaxed. Här i sverige är det mer relaxed, i NL är det ganska stressigt tycker jag. Men alla har sin egen bedöming